مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» موسيقي در سالي كه گذشت/ موسيقي 90 برداشت اول

 

 

در اين نوشته قصد بر اين است تا ضمن ارائه خلاصه اي از اتفاقات موسيقي ايران در سال 90 ، نگاهي گذرا به اوضاع موسيقي كشورمان در يك سال گذشته داشته باشيم. در بخش اول اين گزارش به مرور اين اتفاقات در سه ماه اول سال 90 مي پردازيم.
يكي از اولين اتفاقاتي كه با شروع سال 90  در ميان اهالي موسيقي خبر ساز شد به واگذاري مسئولیت ارکسترسمفونیک تهران به دفتر موسیقی وزارت ارشاد باز مي گشت كه طي آن ديگر انجمن موسیقی ايران در قبال اداره ارکسترسمفونیک تهران مسئوليتي نمي توانست داشته باشد.
خبر اين واگذاري همزمان با برگزاري نخستین کنسرت ارکسترسمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور و با اجرای آثاری از احمد پژمان ، حشمت سنجری و یک قطعه از اشتراوس نیز در ایام نوروز منتشر شد. اين در حالي بود كه حكم نادر مرتضي پور نيز مدتي بعد از اين اجرا يعني 27 فروردين ماه 90 از سوي علي ترابي سرپرست وقت دفتر موسيقي ايران صادر شد.
ارکستر سمفونیک رودکی نيز كه مقدمات تشكيل آن در حال انجام بود فراخواني را به منظور جذب نوازنده انتشار داد كه طي آن برای سازهاي بادي چوبي، برنجي و کوبه اي با حضور اعضای شوراي اين ارکستر متشکل از آرش اميني، محمد حقگو، همايون رحيميان، حسن رياحي، عليرضا شفقي نژاد، سياوش ظهرالديني، کريم قرباني، جاويد مجلسي، حسين مجيديان و محمدرضا نوربخش از 18 فروردين در تالار وحدت آزمون هايي برگزار شد.اين در حالي بود كه تالار وحدت 24 و 25 فرودين نيز پس از 14 سال يكبار ديگر ميزبان اجراي حسين عليزاده بود كه با همراهي مجيد جلج در اين سالن به روي صحنه رفت.
برگزاري هفتمين جشنواره موسيقي نواحي با وقفه نزدیک به 7 سال در ارديبهشت ماه يكي ديگر از اتفاقات بهار 90 بود كه طول برگزاري اش  فضاي كلي موسيقي كشور را تحت تاثير خود قرار دارد. هفتمين جشنواره موسيقي نواحي از 24 تا 28 ارديبهشت ماه در تهران و كرمان برگزار شد.حضور بسياری از اهالي موسيقي نواحي كشورمان كه براي اولين بار بود در يك جشنواره شركت مي كردند، اجراي برخي نوازندگان كشورهاي هم مرز با شمال ايران و برگزاري نشست هاي تخصصي از جمله ويژگي هاي اين جشنواره بود.
برگزاري نمایشگاه سازهای ابداعی محمدرضا شجریان از ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت در سالن بهار خانه هنرمندان از ديگر اتفاقات پر سر و صداي اين روزها بود كه حاشيه ها و واكنش هايي را نيز در ميان ساز سازان به همراه داشت. اما يكي از رويدادهاي مهم بهار امسال به انتصاب سيد محمد ميرزماني به عنوان مدير كل دفتر موسيقي از سوي حميد شاه آبادي معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود. از فرودين 1389 كه محمدعلي خبري مديركل پيشين دفتر موسيقي از سمت خود استعفا داده بود علي ترابي مسئوليت سرپرستي اين دفتر را عهده دار بود.
گروه دستان به سرپرستي حميد متبسم و خوانندگي سالار عقيلي نيز از 19 تا 25 خرداد، 4 بار در تالار وحدت به روي صحنه رفتند و قطعاتي از آلبوم«به نام گل سرخ» را اجرا كردند.و بالاخره اينكه حميدرضا نوربخش به عنوان خواننده نخستين اجراي ارکستر سمفونيک رودکي در تاريخ 30 و 31 خرداد 90 اين اركستر را همراهي كرد که طي آن آثاري از«فکرت امیروف»، «مرتضي حنانه» و «محمد حقگو» اجرا شد.
البته اين مواردي كه به آنها اشاره شد بخشي از اتفاقات بهار 1390 موسيقي كشورمان بود كه به دليل سروصداي بيشتري كه در محافل خبري و ميان اهالي موسيقي به پا كرده بود به آنها اشاره شد.

 

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:موسيقي در سال 90, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب